Tukihenkilöt ja kantovälinelainaamot

Kantotukihenkilöt

Kantovälinetukihenkilöt ovat Kantoliinayhdistyksen vapaaehtoisina toimivia jäseniä, eli innokkaitakantoliinojen ja kantoreppujen käyttäjiä, joihin voi kuka tahansa ottaa yhteyttä pyytääkseen neuvoa tai opastusta. Miten sidon vastasyntyneen, onko kantorepun säädöt kohdillaan, kuinka saan lapsen selkään?Kantovälinetukihenkilön apua voi pyytää niin kantamisen ensimetreillä kuin myöhemminkin uusien sidontojen tai kantovälineiden käyttöä harjoitellessa. Opastuskeskustelut tukihenkilön kanssa ovat aina luottamuksellisia ja ilmaisia. Monet tukihenkilöt liikkuvat sovittaessa matkakuluja vastaan myös lähialueille, jos samasta kaupungista ei löydy opastajaa.

Ota rohkeasti yhteyttä oman alueesi tukihenkilöön!

Haluaisitko itse toimia tukihenkilönä?

Kantovälinelainaamot

Mietitkö, mikä olisi oikea kantoväline sinulle?

Kantovälinelainaamot auttavat monenlaisissa tilanteissa: kantovälineen testauksessa, kokeilussa, sovittamisessa ja valinnassa. Lainaamosta saat avun myös akuutissa kantovälinetarpeessa, jos vaikka tarvitset pikaisesti kantovälineen lyhyelle lomamatkalle.

Lainaamoja pyörittävät Kantoliinayhdistyksen vapaaehtoiset, usein kotonaan. Kantovälineistä peritään 5 e viikkovuokra. Osasta kantovälineitä maksetaan myös kohtuullinen pantti. Vuokrakuluilla tuetaan Kantoliinayhdistyksen toimintaa, ja katetaan kantovälineiden pesu-, huolto- ja hankintakuluja.

Kantovälinelainaamosta saat mukaasi liinan tai repun lisäksi myös kädestä pitäen -perehdytyksen kantovälineen käyttöön, sillä useimmat liinalainaamojen pitäjät ovat kantoliinatukihenkilöitä.

Kantovälineohjaajat

Vapaaehtoisten tukihenkilöiden lisäksi Suomessa toimii muutamia kantovälineohjaajia. Kantovälineohjaajat ovat koulutettuja, sertifikaatin suorittaneita ergonomisen kantamisen ammattilaisia. He tarjoavat apuaan usein yrityksensä tiloissa, ja osa palveluista on maksullisia.

Kotto

Tuuli Puolimatka